Salta gli elementi di navigazione
Corso di Laurea Magistrale in Dirigenza scolastica e pedagogia per l'inclusione
english version
entra in
biblioteca
albo ufficiale
CercaChi
Cerca nel sito
SOL - Servizi online
Menù principale
Corso di studio
Norme e regolamenti
Presentazione del corso
Sedi e strutture
Organizzazione
Orientamento in entrata
Per iscriversi
Per laurearsi
Proseguire dopo la laurea
Qualità e certificazione
Foto Home page
Segnalazioni e reclami
area riservata documenti
Didattica
Insegnamenti
Tirocinio
Mobilità internazionale
Precedenti Lauree specialistiche
Docenti
Docenti
Orario e calendari
Orario delle lezioni
Calendari degli esami di profitto
Calendario delle tesi di laurea
SOL - Servizi online
B015259 - MORAL PHILOSOPHY
Versione Italiana
Main information
Teaching Language
Course Content
Suggested readings
Learning Objectives
Prerequisites
Teaching Methods
Type of Assessment
Course program
Academic Year 2015-16
Coorte 2015 -
Second Cycle Degree in SCHOOL LEADERSHIP AND CLINICAL PEDAGOGY
Course year
First year - First Semester
Belonging Department
Education, Languages, Intercultures, Literatures and Psychology (FORLILPSI)
Course Type
Single education field course
Scientific Area
M-FIL/03 - MORAL PHILOSOPHY
Credits
6
Teaching Hours
36
Teaching Term
21/09/2015 ⇒ 22/12/2015
Attendance required
No
Type of Evaluation
Final Grade
Course Content
show
Course program
show
Lectureship
FADINI UBALDO
Teaching Language
Italian language.
Course Content
Reflexions on some definitions of post-human.
Suggested readings (
Search our library's catalogue
)
Rosi Braidotti, "il postumano", DeriveApprodi, Roma, 2014. Ubaldo Fadini, "Divenire corpo. Soggetti, ecologie, micropolitiche"; Silvano Cacciari - Ubaldo Fadini, "Lessico Virilio", Felici, Pisa, 2012.
Learning Objectives
The course deals the place the technology in contemporary culture and the relationship between scienze and philosophy (and morality).
Prerequisites
Familiarity with the philosophical language.
Teaching Methods
Partecipation and other educational methods that encourage critical thinking and a desire to learn.
Type of Assessment
Oral.
Course program
A study of the concept of post-human as complex phenomena, including human subjectivity, technology, science, environment and social relations.
Inizio pagina